Nahlédněte k nám

Vinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.x

Nadcházející akce

  
Aktualizace:

Semiramis pomáhá s adaptací žáků

Aktualizováno: úterý 15. září 2020 17:49 Zveřejněno: úterý 15. září 2020 17:08

Druhý týden nového školního roku zakončili žáci 6. B a 6. C netradičně. Školu v pátek 11. září navštívily pracovnice organizace Semiramis, která má dlouholetou praxi v oblasti prevence rizikového chování dětí a mládeže. Naše škola se Semiramis spolupracuje již několik let.

Tentokrát bylo hlavním cílem podpořit úspěšný návrat žáků do školního prostředí a usnadnit proces jejich adaptace. Většina z nich totiž kvůli koronavirové výluce nenavštěvovala školu po dobu dlouhých měsíců. V 6. C měl mít tento den ještě jeden významný efekt. Jelikož se ve třídě sešli žáci z různých škol, bylo zapotřebí je vzájemně seznámit a nastartovat procesy, které jsou nezbytné pro zdravé fungování třídního kolektivu včetně nastavení spolupráce a pocitu důvěry ve vztahu k třídní učitelce.

V praxi probíhal den v duchu diskusních, pohybových i tvůrčích činností, které cílily na posílení kooperace ve třídě, nácvik vzájemné komunikace, společné řešení problémů, hledání východisek a v neposlední řadě také na posílení role třídního učitele, jako součásti třídního kolektivu.

Žáci se během šesti vyučovacích hodin vžili do role posádky zaoceánské lodi a společně překonávali nastražené překážky. Pomocí zábavných aktivit byla testována například paměť nebo schopnost spolupráce žáků a třídní soudržnost.

Druhou polovinu tohoto výjimečného dne trávili žáci ve venkovním prostředí městského parku. Zde pro ně byla připravena hra, na jejímž konci čekala odměna v podobě sladkého pokladu. Na cestě ke sladkostem museli plnit rozličné úkoly, skládat mapu, luštit šifry.

Celý páteční program hodnotím velmi pozitivně a připisuji mu velký význam jak pro žáky, kteří v podstatě nepřetržitě pracovali jako jeden tým, tak pro třídní učitele, kteří mohou takto své žáky poznat jinak, než při běžné výuce, mohou dobře mapovat vztahy ve třídě a navázat ještě hlubší vztah ke svým svěřencům.

Děkujeme tímto organizaci Semiramis za přípravu tohoto dne a těšíme se na další spolupráci.

Hledání